Tack för maten mr. McDonald

Nya kyckling wrapen fick godkänt:) Träffade också supersexy Mr. Ronald McDonald, mjaa.


Jag letar efter arbete hela tiden (nu ljög jag en smula:). Jag menar att min pojkväns syster har eget företag som hittar rätt person till rätt jobb & sen får hon massor med pengar, hehe. Hon hjälper mig leta arbete. Så snart, snart, snart är det nog slut på sovmornarna. Men det är bra, annars hinner jag bli folkskygg, osocial & förlatad:)  


Snart börjar även språk kursen. Jag vet att vi är cirka 12 i min grupp, varav tre kineser. Kan det finnas en vän där, mjoo, hoppas på det:)


Här har ni några vardagliga holländska ord & fraser:


Ja - Ja

Nej - Nee

Ursäkta - Pardon

Jag älskar dig - Ik hou van je

Jag vill inte - Ik wil niet

Hjälp - Help

Vad gör den här mullvaden i min handväska? - Wat doet die mol in mijn handtas?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan knappt gå :) men skitkul var det, fjällen nästa och riktiga backar..hehe...

Ha det bra! Kramar

2009-02-02 @ 17:56:54
Postat av: Sara

Jag har köpt en ny handtas...!?

2009-02-02 @ 20:34:33
URL: http://sarastroms.blogg.se/
Postat av: Chris

Haha wat doet die mol in mijn handtas:)hehe ik vind dat je al heel goed Nederlands begint te spreken...ik ben trots op je! Dikke knuffel!



Ps wil je vanavond naar de film? ...."the Curious Case of Benjamin Button" misschien?

2009-02-03 @ 08:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0