Kalles - Creamed smoked roe:)

Igår var jag och pojkvännen på Ikea. Blev barnsligt glad över att se svenska namn överallt, hehe. Sedan köpte jag falukorv (favoritkorv?) och kalles kaviar på den lilla ikea mat affären. Nu fattas det bara OLW ostkrokar, de har inte dessa i Holland...

Under butik vistelsen hörde jag en svensk man berätta för sin flickvän om olika saker. Jag fick en desperat känsla att han måste få veta att även jag var svensk. Superskumt. Med hög röst sa jag till pojkvännen...
 -Kolla Falukoooooorv, men se här Kalles kaviar, underbaaart, haha:)
Fantastiskt patetiskt må jag säga, men det är roligt att se eller höra något svenskt när man inte är i Sverige.

Idag har jag shoppat med Mamma Ria och hon frågade om jag ville ta hål i öronen, så då gjorde vi det:) Mina öronsnibbar är röda & svullna som attan, men däri blänker ett par silver örhängen, vackert!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att du åxå är här :) Japp jag satsar på en fransman ;)

2009-01-20 @ 21:47:53
URL: http://jennynordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0