Håkan känner att han har haft tur!

Idag drömde jag att man hälsade på folk, genom att dra upp tröjan & visa tuttarna för dom. Vart jag än gick, drog män & kvinnor upp tröjorna & visade sina bröst. Det var obehagligt:) Undrar vad den drömmen betyder?

Jag läser just nu, Vilda svanar av Jung Chang. Det är en familjekrönika om en kinesisk familjs överlevnad genom ett århundrade av katastrofer. Kanske en tråkig beskrivning, men den är värd att läsa. Jag har precis kommit igenom delen med snörda fötter:

"Hennes egen mor som hade snörda fötter, lindade först en sex meter lång vit tygremsa om fötterna och vek in alla tårna utom stortån under fotsulan. Sedan lade hon en stor sten ovanpå för att krossa benen i fotvalvet. Mormor skrev förtvivlat av smärta och bönföll henne att sluta. Hennes mor fick stoppa en tygbit i munnen på henne för att hon skulle tystna."

Jag läste någonstans att fötterna inte skulle vara större än 12 centimeter. Jag tog en linjal o tittade var mina skulle hamna, fruktansvärt, ont. Håkan är mycket glad av han inte fanns i Kina på den tiden!

På bilden ser ni min nya kompis, man får inte vara kräsen här i Holland:)
 

Kommentarer
Postat av: JennyN

Fin bild :)

2009-01-26 @ 20:40:26
URL: http://jennynordstrom.blogg.se/
Postat av: T

Du ser ut att trivas, det är bra! Äntligen är min årskrönika färdig! Hemskt det där med fötterna, vad skulle det vara bra för? Dom kunde väl inte gå ens sen av förklarliga skäl...

2009-01-26 @ 22:06:08
Postat av: Chris

Maybe we can invite your new friend for dinner:)? But not a warm meal maybe;)

2009-01-27 @ 09:14:16
Postat av: T

Jag kommer inte ihåg allt, jag skriver upp allt. Sen har jag sammanfattat min kalender!

2009-01-27 @ 15:43:14
Postat av: J

Usch, män som visar tuttarna, jag skulle också tycka det var otäckt!! ;-)

2009-01-27 @ 16:29:28
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Sara

Vill komma å hälsa på snart! Miss u!

2009-01-27 @ 21:45:25
URL: http://sarastroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0