En natt på museum

I lördags var vi på museum natt. Alla museum var öppna på natten över hela Rotterdam. Det var jag, Chris, Ray & Ankan (Raymond & Janka). Inne på alla museum fanns det olika liveband som spelade och vi drack strawberry daquires som smakade lite för mycket vodka.

Vi såg tavlan ‘babels torn’, uråldriga vapen från andra världar, finfina bilder på gamla skepp och mycket mer.

Vi traskade vidare i natten och kom till ett litet cirkustält där de serverade öl och en kvinna i vit klänning och turban snurrade runt runt runt i över en timme till mystisk musik och hon verkade nästan vara i trans, sedan slutade musiken och hon stannade och stod still utan att ramla. Helt otroligt.

Gratis museum bussar åkte runt i staden och tog oss till en liten bar där de pyjamasklädda människorna serverade gratis frukost & vi fick skriva poesi om vi ville som sedan blev uppläst för alla där.

Vi såg några till museum, till exempel med skulpturer av stora svampar & sen blev vi så hungriga av all konst & allt gående så Ankan tog oss till en resturang som hette Bazar och som även var som en stor basar. Det var som att vi plötsligt hade hamnat på en marknad i fjärran östern, med mysiga bord, olika stånd med grönsaker och stora glaslyktor hängandes från taken. Där åt jag linssoppa med citron och cremefraiche, sedan drack vi te i små färgglada teglas.

Sedan begav vi oss hemåt & jag har aldrig varit gladare att lägga mig att sova, jag somnade nästan innan mitt huvud nuddat kudden.

 Livrädd:)


Kommentarer
Postat av: Chris

Ik vond het Wereldmuseum het leukste:)



Dikke kus!

2010-03-12 @ 07:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0