Möbel jakt:)

Idag har vi kollat efter möbler. Vi vill ha ett nytt stort matsalsbord med stolar till köket i vårt nya hem:) Idag har vi hittat två olika som vi gillar, men ännu inga stolar som säger "kom & köp mig".
Leveranstiden är cirka 8 veckor, så vi har fortfarande tid att leta. Jag är lite sugen på ett stort träbord, lite slitet vitt, men idag har vi bara sett snygga ek-bord. Nästa lördag fortsätter jakten!

Ikväll blir det melodifestival och flygande jakob. Chris syster kommer också och kollar (flygande jakob är hennes svenska favoritmat). Mysig lördag!



Bord nummer två är hitills favoriten. Det är lite bredare, mörkare & robustare än det första, men ja, de är ganska snarlika, förutom att nummer två är dyrare. Vi får se vad vi hittar nästa helg.
Ny säng vill vi (läs:Chris:) också ha, men inte den på bilden, lite för mycket "glamour" för oss. Skoj att leta möbler iallafall!


Kommentarer
Postat av: Therese Å

Var tittade ni på borden?

2011-02-12 @ 17:08:28
Postat av: Saro

Slitet vitt, det gillar vi. go for shabby!;)

2011-02-12 @ 21:40:46
Postat av: Saro

Brukar finnas på loppis eller antik ställen. Men det kanske inte finns mkt sånna i Holland? Här kan man även hitta på blocket etc. Leta gamla slagbord som har fin patina! Jag önskar mig ett hus att skaffa ett sånt till. Bort på tok för litet nu tyvärr:(

2011-02-13 @ 16:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0