Dumlekakor

Denna helg har jag bakat & lagat mat mest hela tiden=) Härligt att pyssla i köket när det är kallt ute. Igår provade jag att göra dumlekakor och de blev fruktansvärt goda. Två gjorde jag med daimchoklad med de blev inte lika goda. Dumle ska det vara:)
Sen provade jag att göra rosmarin baguetter, de blev rent ut sagt skitäckliga. De har ju inte riktig jäst här, eller jag har iallafall inte hittat den ännu. Jag provade ett recept med torrjäst, men det lyckades inte helt. Det får bli ett andra försök någon annan dag... 

Nu står det en gulash gryta och puttrar på spisen, 4 timmar ska den sammanlagt stå & puttra, så jag började med middagen runt klockan 2 idag=) Mysigt med långkok på en söndag!



Världens bästa 'slickepott' har jag, en rosa gris!

Kommentarer
Postat av: T

Vad huslig du är. Själv är jag glad om jag hinner kasta ihop en middag...

2011-01-30 @ 17:23:42
Postat av: lillaaasyster

så gris-slickepotten kom till användning? ;) hihi! puss

2011-01-30 @ 17:55:12
Postat av: Jenny

Ja, gris-slickepotten är bäst!:) Puss!

2011-01-30 @ 18:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0