Vårt nya hem...

Här är lite bilder från vårt nya hem. Nu får ju inte vi nyckeln förren 1 April, så de här bilderna är från hur det ser ut nu, med gamla ägarnas möbler & färger. Den gröna väggen ska bort först och vinden ska göras om till ett mysigt gästrum:)
Jag tror att vindsrummet är det som behöver mest kärlek, resten älskar vi redan!

Jag lägger ut nya bilder när vi har flyttat in & våra möbler är där & allt är målat, tapetserat & klart...
Jag älskar köket, golvet i vardagrummet, badkaret, jag är nog kär i hela huset tror jag:)

Eftersom marken är så dyr i Holland (mycket folk, lite plats), så blir fristående hus nästintill omöjligt att köpa, om man inte är superduperrik. Så jag & Chris har satsat på ett fint radhus i ett härligt område, precis på knuten till ett stoooort naturområde. De kallar området för sveapark, för det är inspirerat av svenska hus, byggt av trä (och alla gator har svenska namn, hehe). Många hus i Holland är annars mer av sten.

Det är fyra våningar.
1. Hall, stort förråd med separat dörr ut - perfekt för cykeln, toalett, kök
2. Vardagsrum
3. Hall, badrum (badkar, yej), två sovrum
4. Ett sovrum, hall, förrådsutrymme med tvättmaskin osv.
Och en trädgård förståss,  den ser liten ut på bilderna, men det är större i verkligeheten (för holländska mått stor trädgård, haha, 13 lång och cirka 5 bred). För oss svenskar är det litet, men jag har vant mig vid tanken;) Bara jag kan grilla & sitta i solen så är jag nöjd. Sen så skulle jag vilja ta bort lite av stenplattorna och köpa mer gräsmatta, men det går ju alltid att fixa.



Och bland det bästa av allt, vi har ett större kylskåp och en riktig frys, no more frysfack:)
& en av Chris favoriter, egen parkering på egen uppfart, från husdörr till bildörr, 1 sekund, vilken lyx. Där vi bor nu kan vi leta parkering i 20 minuter.

Ett eget hus:)


Kommentarer
Postat av: Chris

Kalixfors here we come:) Knuffel!

2011-01-29 @ 13:52:46
Postat av: Pappsen

Det ser verkligen härligt ut.

Vi är jättenyfikna att komma ner och se huset.

Får väl avvakta huruvida tid finnes för er att ta emot oss.Men vi skall nog hitta någon tid framöver.

Krama om varandra.

//Pappa

2011-01-29 @ 14:21:45
Postat av: Jenny

April, april, april:) Knuffel!

2011-01-29 @ 14:34:32
Postat av: Jenny

Oh, vi vill också att ni kommer ner & hälsar på! Längtar verkligen efter det:)Bamsekramar!

2011-01-29 @ 14:36:08
Postat av: Therese Å

Det var ju superduperfint! allt ser ju nytt ut. Inget renoveringsbehov vad jag kan se, gröna väggen var inte heller så farlig men lätt att måla över om man inte gillar grönt... Grattis

2011-01-29 @ 14:47:28
Postat av: Saro

Men grattis gumman! Hoppas vi kan komma ner och hälsa på er i vår!:) kram

2011-01-29 @ 16:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0